Συνέντευξη με τους Cold Remembrance
Δεκεμβρίου 10, 2025Οι Cold Remembrance είναι μια μπάντα από την Αθήνα που δισκογραφεί από το 2017, έχοντας δυο εξαιρετικά gothic metal άλμπουμ στο ενεργητικό της αλλά και πολλές ζωντανές εμφανίσεις δίπλα σε σημαντικά ονόματα του χώρου. Μια τέτοια έρχεται και αυτό το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στο Death Disco μαζί με το ιστορικό σουηδικό gothic rock συγκρότημα των Funhouse. Λίγο πριν από την επερχόμενη συναυλία, ο τραγουδιστής των Cold Remembrance, Ρωμανός Νικολάου, παραχώρησε μια συνέντευξη στο POEt'S SOUND.
PS: Καλησπέρα Ρωμανέ από το POEt'S SOUND. Θα ήθελα να ξεκινήσω ζητώντας σου να συστηθείς στο κόσμο. Αρχικά πες μας πότε ξεκίνησες να δημιουργείς μουσική και τι σε εμπνέει;
ΡΜ: Καλησπέρα και από εμένα. Είμαι ο Ρωμανός, παίζω πλήκτρα, γράφω μουσική και έχω αναλάβει τα φωνητικά της Gothic metal μπάντας, Cold Remembrance. Ξεκίνησα να γράφω στίχους στην αγγλική γλώσσα γύρω στα 15 μου έτη, στο Βερολίνο, όπου περνούσα μεγάλα διαστήματα, ύστερα από ένα πολύ ζωντανό όνειρο, από αυτά που ξυπνάς και η αίσθηση τους συνεχίζει να σε ακολουθεί. Μουσική συνέθεσα σε μεγαλύτερη ηλικία στα 19 μου έτη, με ένα απλό αρμόνιο Casio, που είχα από μικρή ηλικία μαθαίνοντας να παίζω. Αργότερα μου ανατέθηκε να γράψω μουσική για μια θεατρική παράσταση στα Γιάννενα, «Τις μάγισσες του Σάλεμ» και κάπως έτσι μπήκα στον χώρο της μουσικής δημιουργίας.
Πώς προέκυψε το όνομα της μπάντας;
Από τις αναμνήσεις που παγώνουν τον χρόνο και συνεχίζουν να σε στοιχειώνουν. Η παγερή ενθύμηση μιας ζωής που έζησες και αποτελεί τη βάση για το παρόν αλλά και το μέλλον. Είμαστε τα αποκυήματα των επιλογών μας εξάλλου και οι αναμνήσεις μας είναι αυτές που θα μας ακολουθούν για πάντα.
Πως θα περιέγραφες την μουσική των Cold Remembrance σε κάποιον που δεν σας έχει ακούσει; Ως τον βόμβο μιας κοινωνίας που καταρρέει κάτω από το βάρος των επιλογών μας σε ατμοσφαιρικό περιτύλιγμα.
Κάποιος μπορεί ξεκάθαρα να αναγνωρίσει στοιχεία από μπάντες όπως οι Sentenced, οι The 69 Eyes, οι HIM και άλλες. Ποιες είναι οι επιρροές σου στη δημιουργία μουσικής;
Τα σχήματα που ανέφερες αποτελούν σημείο αναφοράς για εμένα ως μουσικόφιλο και ακροατή πρωτίστως και δευτερευόντως ως συνθέτη. Θα ήθελα να προσθέσω τους Anathema που υπήρξαν σημείο αναφοράς για εμένα αλλά και πολλά σχήματα της γερμανικής φινλανδικής και σκανδιναβικής σκηνής που από τα μέσα της δεκαετίας του 90 μέχρι σήμερα παράγουν σπουδαίο έργο. Θέλω να τονίσω ότι δε γράφουμε μουσική ως σχήμα για να καινοτομήσουμε και ούτε με ενδιέφερε προσωπικά κάτι τέτοιο. Προφανώς η ζωή που ζούμε αλλά και τα ακούσματα μας οδηγούν στη γένεση των ήχων και των στίχων. Σε καμία περίπτωση δεν μπήκαμε στη διαδικασία να ακουστούμε ως κάποιο σχήμα αλλά οι μελωδίες δεκαετιών που έχουν γραφτεί στο υποσυνείδητο πολλές φορές οδηγούν στο να γραφτεί κάτι που αναδίδει το άρωμα μιας επιρροής.
Πώς γράφετε μουσική και τι προηγείται συνήθως η μουσική ή οι στίχοι;
Γράφω στίχους όταν το νιώσω. Είναι ένα συναίσθημα που με καταλαμβάνει ενίοτε, ιδίως όταν βρίσκομαι σε κάποιο χώρο γεμάτο κόσμο καθώς από την παρατήρηση και την αλληλεπίδραση γονιμοποιείται η ψυχή και η σκέψη. Η μουσική μπορεί να προκύψει παίζοντας στον προσωπικό μου χώρο ή σε συναντήσεις με τον Alex, κιθαρίστα του σχήματος ή στο στούντιο από ιδέες στα πλήκτρα ή στο μπάσο.
Ακούς καινούριες gothic rock / metal μπάντες; ποιες ξεχωρίζεις και αν αυτές σε επηρεάζουν;
Ναι γενικά παρακολουθώ τις εξελίξεις και χαίρομαι που βλέπω να βγαίνει καινούργιο και καλό υλικό όπως επίσης και να επανασυνδέονται σχήματα που είχαν μπει σε χειμερία νάρκη. Το καινούριο τραγούδι των Charon ας πούμε, «Fall of Angels» με εντυπωσίασε, το νέο άλμπουμ των For my pain «Buried Blue», επίσης. Τελευταία ακούω ασταμάτητα το τελευταίο πόνημα των Mono Inc “Darkness” όπως και το Ocean Without A Shore των Weather Systems, του νέου σχήματος του Danny των Anathema.
Έχουν περάσει 2 χρόνια από το τελευταίο σας άλμπουμ με τίτλο Damages. Πότε θα ακούσουμε νέο υλικό από την μπάντα και τι κατεύθυνση θα ακολουθήσετε;
Πράγματι πέρασαν 2 χρόνια ωστόσο εκκρεμούν κάποιες live εμφανίσεις και 2 videoclip πριν το Damages κλείσει τον κύκλο του. Βέβαια, νέο υλικό έχει αρχίσει να γράφεται και μάλιστα στο επερχόμενο live με τους Funhouse στις 13 Δεκέμβρη θα παίξουμε 2 καινούρια κομμάτια όπως και μια extended version του “Burning”, το outro του δίσκου που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα. Όσο για την κατεύθυνση του νέου άλμπουμ, ίσως υπάρχουν περισσότερα mid tempo κομμάτια, πιο αργά doom και ατμοσφαιρικά. Θα το δούμε.
Ξέρω ότι σου αρέσουν αρκετά οι συνεργασίες με άλλους μουσικούς. Τι μπορούμε να περιμένουμε;
Ισχύει καθώς ως μουσικόφιλος αλλά και καλλιτέχνης, είχα τη χαρά και την τιμή να γνωρίσω και να συσχετιστώ φιλικά με πολλούς μουσικούς που αγαπούσα όλα αυτά τα χρόνια. Ετσι άρχισα να σκέφτομαι στα κομμάτια μας ποιες φωνές ή οργανοπαίχτες θα ταίριαζαν ώστε να δώσουν ένα επιπλέον χαρακτηριστικό στο κάθε κομμάτι. Η επιλογή , συνεπώς έγινε με γνώμονα τη δημιουργία και όχι την ευρύτερη απήχηση. Έχουν ήδη συζητηθεί 2 συνεργασίες με γνωστούς καλλιτέχνες του χώρου-η μία μάλιστα είναι γυναικεία φωνή και εκκρεμούν άλλες 2 για το μέλλον. Κάθε μία από αυτές πάντως είναι πολύ ιδιαίτερη και νομίζω θα συζητηθούν από τους λάτρεις της σκοτεινής, εναλλακτικής σκηνής.
Αν είχες να επιλέξεις έναν οποιονδήποτε μουσικό να ανέβει ως guest σε ένα live σας, ποιος/α θα ήταν αυτός/η και γιατί;
Μακάρι να μπορούσαμε σε κάθε μας εμφάνιση να έχουμε τους guest μουσικούς των 2 άλμπουμ μας. Αυτό θα με χαροποιούσε ιδιαίτερα. Δεν θα ήθελα κάτι άλλο.
Στις 13 Δεκεμβρίου εμφανίζεστε μαζί με τους Funhouse στο Death Disco. Αρχικά συγχαρητήρια για αυτό το booking. Πόσο σημαντικό είναι αυτό το live για την μπάντα;
Πράγματι αυτό είναι ένα event που παλεύαμε αρκετό καιρό να υλοποιήσουμε, περισσότερο λόγω logistics γιατί οι εποχές είναι πλέον δύσκολες και οι μετακινήσεις σχημάτων του αναλογικού ήχου, ιδιαίτερα δύσκολες. Σε κάθε περίπτωση, με τη βοήθεια και των ίδιων των Funhouse φτάσαμε να μετράμε μέρες από την παρθενική τους εμφάνιση στα μέρη μας. Όσο για εμάς, ήταν ένα απωθημένο, όπως και για αρκετούς φίλους εκεί έξω. Εγώ ακούω Funhouse από την εποχή του “Flames of Love” το 2003 με το οποίο είχα πάθει ζημιά. Οπότε τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο συγκροτήματος, είναι σπουδαίο να μοιραστούμε το σανίδι με ένα τόσο ποιοτικό σχήμα που εδώ και 22 χρόνια στοιχειώνει τα ηχεία μας. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα προηγούμενα live με Star Industry, Aeon Sable, The Faces of Sarah, Dryland και The house of Usher.
Ποια μπάντα θα ήθελες να διασκευάσει ένα κομμάτι σας και αν είχες την επιλογή ποιο κομμάτι θα της έδινες;
Αδυνατώ να σκεφτώ κάποια για να είμαι ειλικρινής καθώς υπάρχουν δεκάδες σχήματα που αγαπώ και σέβομαι, μουσικοί που έχουν προσφέρει πολλά και θα ήταν άδικο να επιλέξω ένα σχήμα.
Ποια είναι τα 5 άλμπουμ που θα έπρεπε να ακούσουν όλοι;
Anathema-Alternative 4
Sentenced-The cold white light
Katatonia-Night is the new day
Moonspell- The Antidote
Paradise Lost -Draconian Times
Ποια είναι τα 5 κομμάτια που δεν θα έπρεπε να λείπουν από κανένα dj set;
Fragile Dreams
Everything Invaded
Dance d’ Amour
Filthy notes for frozen hearts
Fall of Angels
English Version
Good evening, Romanos, from POEt’S SOUND. I’d like to start by asking you to introduce yourself to the audience. First, tell us when you began creating music and what inspires you.
Good evening from me as well. I’m Romanos — I play keyboards, compose music, and handle vocals for the Gothic metal band Cold Remembrance. I started writing lyrics in English around the age of 15, in Berlin, where I spent long periods of time, after a very vivid dream — the kind that follows you long after you’ve woken up. I began composing music later, at 19, on a simple Casio keyboard I had since childhood while learning to play. Later, I was asked to write music for a theatrical performance in Ioannina, “The Crucible,” and that’s essentially how I entered the world of music creation.
How did the band name come about?
From memories that freeze time yet continue to haunt you. The cold remembrance of a life you lived, which forms the foundation of your present and your future. After all, we are the by-products of our choices, and our memories are what will follow us forever.
How would you describe the music of Cold Remembrance to someone who hasn’t heard you before?
As the hum of a society collapsing under the weight of its own choices, wrapped in an atmospheric shell.
Someone can clearly recognize elements from bands like Sentenced, The 69 Eyes, HIM and others. What are your musical influences?
The bands you mentioned are reference points for me primarily as a music enthusiast and listener, and secondarily as a composer. I’d add Anathema, who were a major influence for me, as well as many bands from the German, Finnish, and Scandinavian scenes, which have produced remarkable work from the mid-90s until today.
I’d like to emphasize that as a band we don’t write music in order to innovate, nor was I personally ever interested in that. Naturally, the life we live and the music we listen to guide the birth of sounds and lyrics. We never attempted to sound like any particular band, but melodies written over decades into our subconscious sometimes lead us to create something that carries the scent of an influence.
How do you write music and what usually comes first — the music or the lyrics?
I write lyrics whenever I feel it. It’s a sensation that takes over me occasionally, especially when I’m in a crowded space — observation and interaction fertilize the soul and the mind.
Music can emerge while playing in my personal space, during sessions with Alex, our guitarist, or in the studio from ideas on keyboards or bass.
Do you listen to new gothic rock/metal bands? Which ones stand out to you, and do they influence you?
Yes, I generally follow what’s happening in the scene, and I’m glad to see new and good material coming out, as well as bands reconnecting after years of hibernation. The new Charon track, “Fall of Angels,” really impressed me, as did the new album by For My Pain, “Buried Blue.” Lately, I’ve been listening nonstop to Mono Inc.’s latest work “Darkness,” as well as “Ocean Without a Shore” by Weather Systems, the new project of Danny from Anathema.
It’s been two years since your latest album Damages. When will we hear new material from the band and what direction will you follow?
Indeed, two years have passed, but we still have some live shows and two music videos pending before Damages completes its cycle. That said, new material has already begun to take shape. At the upcoming show with Funhouse on December 13th, we’ll be performing two new songs, as well as an extended version of “Burning,” the album’s outro, which has been especially loved.
As for the direction of the new album, there may be more mid-tempo tracks, slower doom elements, and atmospheric approaches. We’ll see.
I know you really enjoy collaborating with other musicians. What can we expect?
That’s true — as a music lover and artist, I’ve had the joy and honor of meeting and befriending many musicians I admired over the years. So I began thinking about which voices or instrumentalists would suit our songs and add something special to each track. The choices were therefore made for artistic reasons, not for broader appeal.
Two collaborations with well-known artists in the scene have already been discussed — one of them features a female vocalist — and two more are pending for the future. Each one is quite special, and I believe they will be talked about among fans of the dark alternative scene.
If you could choose any musician to join you on stage as a guest at a live show, who would it be and why?
I wish we could have all the guest musicians from our two albums with us at every show. That would truly make me happy. I wouldn’t want anything else.
On December 13th you’re performing together with Funhouse at Death Disco. First of all, congratulations on the booking. How important is this live show for the band?
It’s an event we’ve been trying to bring to life for quite some time, mostly due to logistics, because times are tough and travel for analogue-sound bands has become especially difficult. With the help of Funhouse themselves, we’ve finally reached the point where we’re counting down the days to their debut performance here.
For us, it was a long-held wish — as it was for many friends out there. I’ve been listening to Funhouse since the “Flames of Love” era in 2003, which absolutely blew me away. So both on a personal level and as a band, it’s an honor to share the stage with such a high-quality act that has haunted our speakers for 22 years.
The same goes for our previous shows with Star Industry, Aeon Sable, The Faces of Sarah, Dryland, and The House of Usher.
Which band would you like to cover one of your songs, and which track would you give them?
Honestly, I can’t think of just one. There are dozens of bands I love and respect — musicians who have contributed so much — and it would be unfair to choose only one.
Which five albums should everyone listen to?
Anathema — Alternative 4
Sentenced — The Cold White Light
Katatonia — Night Is the New Day
Moonspell — The Antidote
Paradise Lost — Draconian Times
Which five tracks should never be missing from a DJ set?
Fragile Dreams
Everything Invaded
Dance d’Amour
Filthy Notes for Frozen Hearts
Fall of Angels

0 Comments